(OUD) OLYMPIERS OP EEUWFEEST REGENBOGEN

Op Loosdrechtse plassen

LOOSDRECHT- Ruim 100 (oud) olympiërs zijn uitgenodigd voor het lustrum evenement 100 jaar Regenboog dat van 1 tot en met 5 juni op de Loosdrechtse plassen wordt gehouden.

2017 is een bijzonder jaar voor de Regenboog klasse. Het is precies 100 jaar geleden dat de eerste Regenboog te water werd gelaten en dat wordt het gehele jaar groots gevierd met diverse evenementen. Begin vindt het hoofd lustrum evenement plaats in Loosdrecht. Voor deze dag hebben de sponsoren naast hun relaties ruim 100 (oud) olympiërs uitgenodigd om het tegen elkaar op te nemen in de Regenboog.
Het belangrijkste evenement rondom 100 jaar Regenboog Klasse wordt tijdens Pinksteren georganiseerd in Loosdrecht, waar de Koninklijke Watersport Vereeniging ’Loosdrecht’ de Regenbogen met open armen ontvangt. De Regenboogclub heeft de ambitie om 100 regenbogen aan de start te krijgen. Op dit moment zijn al ruim 80 Regenbogen ingeschreven. Het grootste deelnemersveld sinds 1917!
Uitgenodigd
Voor deze opening zijn ruim 100 (oud) olympiërs uitgenodigd, waaronder Lobke Berkhout, Dirk de Ridder, Roy Heiner, Gebroeders Van Werkhoven en Mark Neeleman. Olympiërs uit allerlei olympische zeilklassen nemen het die dag tegen elkaar op in de Regenboog. Dorian van Rijsselberghe, die niet alleen de afgelopen Olympische spelen op spectaculaire wijze een gouden medaille binnenhaalde, maar dit ook tijdens de spelen daarvoor deed, is ook van de partij. Hij zal het opnemen tegen, onder andere, 470 topper Lobke Berkhout die een zilveren en bronzen medaille op haar naam heeft gezet. Dan hebben we nog niet eens over alle WK- EK- en nationale titels die alle, op dit moment ingeschreven olympiërs op hun naam hebben staan. Er hebben zich op het moment van schrijven 33 Olympiërs ingeschreven.
Reguliere wedstrijden
Van vrijdag 2 juni tot en met maandag 5 juni zullen de Loosdrechtse Plassen gevuld zijn met de reguliere Regenboogvloot en regenboogzeilers. 100 Regenbogen op deze plassen is een prachtig en uniek gezicht en zeker de moeite waard om naar te gaan kijken.  De thuisbasis van dit evenement is de prachtige Koninklijke Watersport Vereeniging ’Loosdrecht’, waar tijdens alle dagen een actief programma is geplanned voor het hele gezin.

Fotografie EVS Media Producties