HULDIGING PIETER HEEREMA OP DE KAAG

Vendee Globe zeiler in sloepen-konvooi naar societeit

WARMOND- Na zijn finish van de Vendee Globe werd Pieter Heerema al in Les Sables d’ Olonne gehuldigd. Op vrijdag 19 mei wordt Heerema nogmaals in het zonnetje gezet en wel op zijn thuisplas, de Kaag.

Bedoeling is dat Heerema door bevriende watersporters van huis wordt opgehaald. Vervolgens begeleiden zoveel mogelijk sloepenvaarders hem richting de Kaag societeit. Daar vindt de huldiging plaats. Heerema is voorgedragen als ere-lid van zijn vereniging.

Pieter Heerema heeft als eerste Nederlander succesvol de Vendee Globe zeilrace rond de wereld volbracht. Solo. Non-stop. Aan boord van zijn ‘No Way Back’. In 116 dagen. Zwaaiend met Kaagvlag kwam hij op 3 maart de haven van Les Sables d’Olonnes binnen.

De huldiging wordt georganiseerd door het Watersportverbond,  WV De Braassem, de gemeente Teylingen, de Draken klasse-organisatie en zijn eigen vereniging De Kaag.