SPLASH WORLDS VAN START

Klasse bestaat 30 jaar

LELYSTAD- Dit weekeinde start vanuit de Bataviahaven in Lelystad de wereldkampioenschappen Splash Blue, de Splash Worlds 2017, en de Eurocup Splash Red.

De WK is dit jaar extra groot, omdat de Splash dit jaar 30 jaar bestaat.

Deelnemers uit 5 landen, Panama, Spanje, Duitsland, Zwitserland en Nederland gaan strijden om de wereldtitel op het Markermeer. De uitslagen zijn te volgen op de website van de Splash Worlds Lelystad. Zaterdagavond vindt de opening plaats door onder meer Pieter Jan Postma, Olympisch kampioen in de Finn, die in zijn jeugd ook in de Splash gezeild heeft.

Zaterdag is ook de Practice Race. In deze oefen wedstrijd zal Koos de Ridder die de boot 30 jaar geleden heeft ontworpen ook meezeilen. Op zondag beginnen de kwalificatie-races, op donderdag en vrijdag  zal het veld opgedeeld worden in een silver- en goldfleet en vinden de medal races om het kampioenschap plaats.

Naast het officiële programma is er ook een activiteitenprogramma voor familie op de wal: zaterdag en zondag is Optimist on Tour, waar kinderen kennis kunnen maken met zeilen, de Marine is aanwezig met een simulator waar je een fregat kunt besturen en er kan gesupt worden.

Voor meer informatie:

image-6937152 image-6937152