ALMERE CENTRAAL VERGROOT VOORSPRONG

Tijdens vierde speelronde eredivisie zeilen in Veere

VEERE- Tijdens de vierde speelronde van de EreDivisie Zeilen, die afgelopen weekeinde werd gevaren in Veere, heeft Almere Centraal de voorsprong vergroot en lijkt op weg naar landstitel

Gedurende het hele evenement was er sprake van lichte weersomstandigheden met veel windshifts. Op de baan werd zelfs een nieuw record gemeten in de geschiedenis van het Eredivisie Zeilen: een draaiing van maar liefst 390 graden binnen 3 uur!

Door de lichte wind was het niveauverschil minimaal, wat de competitie bijzonder spannend maakte. “Je ziet dat iedereen goede en slechte potjes vaart, wat laat zien dat het niveau van de zeilers steeds hoger en ook breder wordt. Ook de middenmoot behaalt nu eerste en tweede plekken,” aldus wedstrijdleider Alex Hoeve. “Omdat het niveau met elke ronde stijgt, kun je je nauwelijks meer foutjes permitteren. Dit biedt kansen voor inhaalslagen.”

De teams van Almere Centraal, Jachtclub Scheveningen en VWDTP vormen de top 3 van speelronde 4 en mochten de fles champagne in ontvangst nemen. VWDTP startte vrijdag nog op een achtste positie in het klassement en hebben zich in de top 3 weten te plaatsen door consistent vooraan te blijven varen. Een opmerkelijke prestatie van de mannen uit Groningen. Stuurman Wouter Westerhoff kijkt dan ook uit naar Speelronde 5 in Kaag. “Het kan nog alle kanten op gaan, maar we streven natuurlijk voor die tickets in de Champions League!”.

De zeilers van Almere Centraal hebben hun eerste plek in het overall klassement kunnen behouden en zijn erg tevreden. Met 16 punten voorsprong op de nummer twee zullen zij de laatste ronde ingaan. Jachtclub Scheveningen wist ondanks wisselende resultaten op het podium te verschijnen en tevens een overall 2e plaats te realiseren. WSV Giesbeek staat momenteel 3e overall.

De finale van 6 t/m 8 oktober bij WSV de Kaag belooft buitengewoon spannend te worden, want de punten in het overall klassement tussen nummer 2 tot 6 liggen enorm dicht bij elkaar.

Bekijk video-verslag Speelronde (https://www.youtube.com/watch?v=t3wuaseNXY4)

Fotografie Jasper van Staveren

Eredivisiezeilen 2017 - Veere Speelronde 4-7066 Eredivisiezeilen 2017 - Veere Speelronde 4-7066
Eredivisiezeilen 2017 - Veere Speelronde 4-5179 Eredivisiezeilen 2017 - Veere Speelronde 4-5179