HAARLEMSCHE JACHTCLUB 100 JAAR

Veel activiteiten komend weekeinde

HAARLEM- De Haarlemsche Jachtclub bestaat 100 jaar en komend weekeinde staat volop in het teken van het eeuwfeest.

Het jubileumweekend wordt op zaterdagochtend door de voorzitter van HJC, Wilko Emmens, en het HJC Shantykoor geopend. Het koor heeft voor het jubileum een speciaal openingslied geschreven en zal ook tijdens de sluiting van het weekend optreden. In de middag ontvangt de vereniging tijdens de receptie uit de handen van burgemeester van Haarlem, dhr. J. Wienen, een Koninklijke Penning voor het honderdjarige bestaan van de vereniging. Daarnaast wordt er tijdens de receptie het jubileumboek gepresenteerd over de honderjarige geschiedenis van de vereniging. De Haarlemsche Jachtclub is nog altijd een zeer actieve watersportvereniging en passantenhaven met circa 500 leden, waarvan ongeveer 100 jeugdleden. De HJC biedt naast een mooie locatie en een grote botenloods, ook een totaal zeilprogramma aan met een jeugdprogramma voor de beginnende-, recreatieve en wedstrijdzeilers. Het jeugdzeilen heeft vanaf het begin een grote rol gespeeld bij de vereniging.

Het jubileumprogramma en de activiteiten zijn voor leden, oud-leden en/of leden van de zusterverenigingen, maar familieleden en vrienden zijn ook welkom.

1469627169-drone-haarlemsche-jachtclub-dronevideo-dji-phantom-3-standard-kay-h-2016 1469627169-drone-haarlemsche-jachtclub-dronevideo-dji-phantom-3-standard-kay-h-2016