EERSTE DUTCH SAILING REGATTA IN KROATIE

Actief zeilen gecombineerd met uitgebreid walprogramma

AMSTERDAM - Van 9 tot en met 16 juni 2018 wordt in Kroatië de eerste editie van de Dutch Sailing Regatta gezeild. De wedstrijd, een initiatief van een stel Nederlandse wedstrijdzeilers, wordt gevaren met identieke zeiljachten en gecombineerd met een uitgebreid walprogramma.

De deelnemende teams zeilen gedurende 4 dagen in drie verschillende eenheidsklassen. Iedere racedag start met een korte up & down wedstrijd, in de middag wordt er een langebaanwedstrijd gezeild naar een nieuwe bestemming. De race bezoekt in totaal 4 plaatsen om ook het vakantiegevoel te voeden.
Deelname aan de regatta is meer dan alleen sportief zeilen. Het sociale programma is voor alle deelnemers uitstekend verzorgd. Tijdens de dagelijkse prijsuitreiking is het happy hour en zijn drinks included. “Wij vinden het belangrijk dat er een gezellige sfeer hangt. Dat heb je al snel met zeilers, maar wij verzorgen een mooie setting waarin iedereen na de wedstrijden samenkomt,” vertelt initiatiefnemer Lars Meeuwsen. “Wedstrijdzeilen is meer dan alleen op het water zijn, daar hoort ook bij dat je aan het eind van de dag je ervaringen kunt delen en mensen leert kennen op een ontspannen manier. Halverwege de week organiseren we een Beach BBQ voor alle deelnemers. En we sluiten de regatta af met een closing diner party.”
Race mee
De teams hebben de keuze uit twee type jachten, een 38 en een 55 voet racejacht. Met het 38 voet wedstrijdjacht kan er worden ingeschreven met en zonder spinnaker. Deelname aan de regatta is mogelijk met een compleet team of als individu. De deelnemers die zich individueel aanmelden zeilen onder begeleiding van een ervaren wedstrijdschipper en vormen samen een team. Kijk voor meer informatie en inschrijven op

Dutch Sailing Regatta Kroatie More 55 (2) Dutch Sailing Regatta Kroatie More 55 (2)
Dutch Sailing Regatta Kroatie Salona 38 (1) Dutch Sailing Regatta Kroatie Salona 38 (1)