KWS-WEDSTRIJDLEIDER BEER VAN AREM (60) OVERLEDEN

Zeilsport neemt vrijdag afscheid

SNEEK- Geheel onverwacht is vrijdag op 60-jarige leeftijd KWS-wedstrijdleider Beer van Arem overleden.  De afgelopen jaren was Van Arem onder meer wedstrijdleider van de Sneekweek. Daarnaast vervulde hij jarenlang allerei vrijwilligersfuncties. Voor zijn verdiensten voor de zeilsport werd Beer in 2016 benoemd tot Schipper in de Orde van de Sneker Pan.

Als zeiler nam Van Arem deel aan veertig Sneekweken. De eerste keer als 13-jarig jochie. Als bemannng in een Pluis. Hij kwam uit een echt zeilgezin, dat zomers van wedstrijd naar wedstrijd trok. Door zijn zeilende kinderen, kwam Beer in Sneek terecht waar hij al snel als vrijwilliger meehielp bij de wedstrijden. Sinds 2012 maakte hij deel uit van het wedstrijdcomité van de KWS. Beer hechtte er veel waarde aan om jonge wedstrijdzeilers bij zijn comité te betrekken. ”Ik kan pas vertrekken als ik zeker weet dat er voldoende jeugd is om het stokje over te nemen,” zei hij bij zijn benoeming tot Schipper in de Orde van de Sneker Pan.

Uit eerbied voor Beer heeft de Koninklijke Watersportvereniging Sneek voor de komende week alle geplande activiteiten en bijeenkomsten afgelast.

Op vrijdag 1 december wordt om 15.00 uur afscheid genomen van Van Arem in Uitvaartcentrum en Crematorium Sneek.

Beer Beer