KLASSIEK VERENIGINGSLEVEN ONDER DRUK

Waar gaat de Watersport heen tussen nu en 2030

UTRECHT- De (sport)wereld is in beweging en het klassieke verenigingsleven staat onder druk. Nederlanders zullen in 2030 minder vaak lid zijn van een sportvereniging en vooral individueel sporten of in een zelforganiserende groep.

Maatschappelijke veranderingen die het sporten beïnvloeden, maar ook dat van verenigingen. Andere typen sport, als kitesurfen en suppen, winnen snel aan populariteit. Dit betekent niet dat het watersporten zoals we dat al jaren kennen zal verdwijnen, maar het is wel belangrijk om op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen en de kansen en uitdagingen die vereniging en de sport in de toekomst te wachten staan.

In samenwerking met Kenniscentrum Sport hield het Watersportverbond deze week in Utrecht een themabijeenkomst ‘Sport Toekomstverkenning’ voor verenigingsbesturen.

Tijdens deze bijeenkomst werd behandeld hoe het sporten in het algemeen en de watersport in het bijzonder er in 2030 uit komt te zien. Met welke trends moeten verenigingsbestuurders in de sport rekening houden? En waar liggen de kansen en bedreigingen voor een vereniging?

DU6A8487 DU6A8487
DU6A8889 DU6A8889