KITEBOARDER ANNABEL VAN WESTEROP 2e OP WK

Nederlands succes in het Braziliaanse Cumbuco

DEN HAAG- Kiteboarder Annabel van Westerop is als tweede geëindigd in de strijd om de wereldtitel 2017 in het Braziliaanse Cumbuco. Winnares werd Bruna Kajiya die in haar thuisland de wereldtitel prolongeerde.

In aanloop naar de wereldtitel heeft Van Westerop zeer goed gepresteerd. Tijdens alle wedstrijden was er een podiumplek. In het Franse Leucate pakte zij tijdens de eerste wedstrijd van het seizoen overtuigend de tweede plaats. Tijdens de andere wedstrijden in het Turkse Akyaka en El Gouna in Egypte wist zij zich als derde te plaatsen. Door de hoge scores tijdens de laatste stop van de wereldtoer 2017 in het Braziliaanse Cumbuco, eindigde de Nederlandse dan ook als tweede van de wereld in de eindranking. De Braziliaanse Bruna Kajiya haalde voor de derde keer de wereldtitel. De derde plaats is voor de Italiaanse Francesca Bagnoli.

Klik hier voor video WK Brazilie (https://www.youtube.com/watch?v=1pvTf32Onn4&t=5s)

“Wat een ongelofelijk gevoel om dit jaar de tweede plek van de wereld te behalen! Woorden kunnen niet beschrijven hoe ik me voel. Een heftig jaar met het niveau van de vrouwen dat alleen maar stijgt en de weg naar de top een stuk zwaarder maakt. Maar met motivatie, ambitie en support van iedereen die achter mij staat, heb ik het toch weten te redden. Na vorig jaar als derde te zijn geëindigd, is het geweldig om nu weer een stapje hoger op het podium plaats te mogen nemen! Ik ben nu nog meer gemotiveerd om hard te werken en mijn dromen waar te maken! Ontzettend bedankt voor iedereen die er voor mij was en die mij heeft gevolgd en gesteund”, aldus een strijdvaardige Annabel van Westerop.

De World Kiteboarding League heeft inmiddels bevestigd dat ook volgend jaar de internationale kiteboarding wereldtop weer neerstrijkt op Texel voor de Kiteboarding World Cup Tour 2018.

annabel 1 annabel 1
annabel 2 annabel 2