SURFER KIRAN BADLOE WINT ZILVER

Tijdens World Cup in Miami

MIAMI- Tijdens de afsluitende medal bij de Worldcup in Miami heeft surfer Kiran Badloe een zilveren medaille gewonnen.

Kiran Badloe wist zijn medalrace sterk te starten en een stabiele wedstrijd te varen, terwijl Fransman Pierre le Coq (die als tweede overall de medalrace in ging) gedurende de race meer naar achteren zakte. Badloe finisht zijn race als tweede, pakt de zilveren medaille met een totaal van 34 punten en laat Le Coq achter met het brons (39 punten). Het goud gaat naar Louis Giard (21 punten).

Na de prijsuitreiking reageert Badloe enthousiast: “Een super race! We hebben echt super mooie condities gehad hier vandaag. En het was hartstikke close, hoe dicht we hier bij elkaar zaten met z’n allen. Een hele spannende race. Ik heb er van genoten. Had de medalrace wel graag willen winnen, maar de tweede plek was ook genoeg om een plekje te klimmen, dus ja, ik ben blij!”
Olympisch kampioen Dorian Van Rijsselberge startte zijn race iets minder goed, maar wist zich halverwege de race toch even bij de kopgroep te voegen. Helaas voor korte duur. Van Rijsselberge zakt terug naar achteren en finisht als negende, waardoor hij zijn world cup in Miami op de tiende plek eindigt.
“Het zit erop. Ik ben tevreden met m’n wedstrijd hier”, vertelt Van Rijsselberge. ”Ik heb niet veel gevaren voorafgaand aan deze world cup, dus ik startte weer vanaf nul. Ik stond wel in de medalrace, dus dat is een goed begin, maar nog niets daverends”.
Vijfde
Lilian de Geus (RS:X-women) begon aan haar medalrace vanuit een vijfde positie overall. De start verliep niet optimaal. Toch wist de Geus haar plek in het midden van het veld te bewaren en door een val van de Russin Stefania Elfutina leek een podiumplek toch nog even tot de mogelijkheden te behoren. De Geus bleef krachtig en steady varen, maar de concurrentie wist haar toch voor te blijven. Ze finisht haar race als vijfde en eindigt daarmee ook op de vijfde plek met 56 punten. Het goud gaat naar de Francaise Hélène Noesmoen (42 punten).
470-dames
De 470-dames Afrodite Zegers en Anneloes van Veen hadden nog drie races uit de opening series op het programma staan. Hun medalrace zal vandaaag plaatsvinden, maar daarvoor was het dus zaak om hun positie in de top tien te behouden en te verstevigen. Ze finishten hun races van de dag als 10e, 1e en 8e en verzekerden zich daarmee van een plek in de medalrace. Het duo staat nu op een 2e plek overall met 38 punten. Slechts 6 punten verwijderd van de huidige nummer 1 (Mrak & Macarol)
En ook Daphne van der Vaart (Laser Radial) heeft zich weten te verzekeren van een plek in de medalrace. Zij finishte haar races van de dag als 8e, 15e en 2e en staat daarmee nu op een 6e plek overall, met 85 punten, op tien punten afstand van de huidige nummer 3 (Anne-Marie Rindom). Een medaille behoort dus ook voor deze jonge zeilster nog steeds tot de mogelijkheden.

Vandaag staan nog de medalraces voor de Laser, Radial, Finn en de 470s op het programma.

Meer info:

Kiran wint zilver Kiran wint zilver
Kiran Kiran