INITIATIEF VOOR ZEELAND REGATTA

Zeilwedstrijden met aantrekkelijk walprogramma

VEERE- Zeeland mist een ‘must do’ jaarlijks zeilevenement voor eenheidsklassen dinghies en open-, sport-, catamarans, en  kielboten. Begin december heeft Royal Yacht Club van Belgie en watersportvereniging Arne initiatief genomen dat leidt tot de eerste editie van de Zeeland Regatta welke gezeild wordt vanuit Oostwatering, Veere op 6, 7 & 8 juli 2018.

De initiatiefnemers vinden dat naast een competitief en professioneel georganiseerd wedstrijdprogramma (8-10 wedstrijden verdeeld over 2 dagen) een voor de deelnemers, supporters en coaches aantrekkelijk walprogramma niet mag ontbreken. De zeil-community is klein en wij vinden het belangrijk dat er naast, daar waar het om gaat, de competitie, volop aandacht en tijd moet zijn voor het sociale aspect, samen zijn en samen plezier maken.

Zeeland Regatta is er voor de beginnende zeiler die zijn/haar eerste grote wedstrijd vaart, de internationale top en voor de zeiler met een handicap.  Deze brede mix maakt Zeeland Regatta uniek en aantrekkelijk. Naast de competitie en de sportieve prestatie zet Zeeland Regatta zich in om de jonge generatie te bereiken, waterbewustzijn te creëren en deze generatie enthousiast te maken voor water gerelateerde thema’s. ”We doen dit in samenwerking met Dutch Wavemaker. Ook willen we de hoeveelheid afval van het evenement minimaliseren en de inzameling ter plaatse van dat afval efficiënt beheren, ”verminderen, hergebruiken en recycleren”. We zien graag dat alle deelnemers ‘Zero Waste’ denken en dat ze op verantwoorde wijze hun spullen pakken om naar Zeeland te komen, enkel dingen mee nemen die ook weer mee terug naar huis gaan en niets op de wal of in het meer terecht laten komen dat daar niet thuis hoort,” aldus de organisatie.

Zeeland Regatta staat voor een kwalitatief hoogwaardig internationaal evenement. Serieuze competitie in harmonie met serieus plezier op een verantwoorde wijze, elk jaar opnieuw in het 2de weekend van juli, direct aansluitend na de Nieuwpoortweek.

Voor meer informatie: