80 procent reddingen KNRM bij Scheveningen betreft watersporters

Veiligheidsmarkt op 6 april tijdens Sail Safe

SCHEVENINGEN- In 2023 betrof 80% van alle reddingen voor de kust van Scheveningen watersporters, aldus de KNRM. Daarom nodigt de KNRM alle watersporters uit om naar de veiligheidsmarkt op 6 april te komen in het kader van Sail Safe 24 bij Jachtclub Scheveningen.

Tijdens de veiligheidsmarkt worden er doorlopend workshops gegeven. De KNRM geeft workshops over Nood- en reddingsprocedures, brandbestrijding en veilig varen op zee. Alle activiteiten gedurende de Sail Safe maand zijn gratis toegankelijk en vinden plaats in en rond het drijvende Clubhuis van Jachtclub Scheveningen. Daarnaast biedt het evenement ook de mogelijkheid om veiligheidsmiddelen aan te schaffen of te vervangen en veiligheidscursussen te volgen met aantrekkelijke kortingen.

Speciale passanten actie

Wie op 6 april als passant de veiligheidsmarkt bezoekt kan 1 nacht gratis liggen in de passantenhaven van Jachtclub Scheveningen. Wie langer wil blijven en de lezingen wil bezoeken kan gebruik maken van de speciale kortingsactie voor passanten: Ongeacht de lengte van de boot, kunnen passanten een week lang aanmeren voor slechts €100, twee weken voor €150, drie weken voor €200, en een volledige maand voor slechts €250.

Foto KNRM

thumbnail_20180430 NEJ Redders op gestrand hellend schip met hondje foto Martijn Bakker thumbnail_20180430 NEJ Redders op gestrand hellend schip met hondje foto Martijn Bakker