OUDE DEUREN SURF CUP

Laagdrempelige wedstrijd voor klassiekers

AALSMEER- Zondag 2 juli gaan de 40plussers de Westeinderplas weer op voor de ’Oude Deuren Surf Cup’. Een lekker laagdrempelige surfwedstrijd waarin vooral de gezelligheid belangrijk is. Hoewel er op het water natuurlijk hard gestreden wordt om de Cup.

Iedereen vanaf 40 jaar kan deelnemen aan de Cup. De regels zijn vrij simpel, maar wel streng: Grens van licht- en zwaargewicht klasse is 85 kg. Surfplanken dienen minimaal 28 jaar oud te zijn (geen punt aan de achterkant, voetbanden en er moet een zwaard zijn). Geen Carbon-koolstof, kevlar. Zeiloppervlakte mag maximaal 6.8m2 zijn, en niet doorgelat. Zwemvest is verplicht. Vrij simpele regels voor menig oud-windsurfer die nog wel een plankje op zolder heeft liggen. Dat is ook het hele idee van deze surfcup. Met de komst van de steeds nieuwere en high technologie materialen, leggen de oude surfplanken het af tegen de jonkies. De minder strenge regels noemen we ook nog even op: Een houten giek is geen must. Maar levert wel punten op voor de originaliteitsprijs. Trapeze is toegestaan. Pompen is niet toegestaan (maar hier let de jury niet erg op).

Het doel van zondag 2 juli is om er vooral een gezellige en sportieve dag van te maken. Een soort reunie voor de windsurfers op het Surfeiland Aalsmeer bij de Watertoren.

ODSC-2014-35 ODSC-2014-35
ODSC-2014-34 ODSC-2014-34