EERSTE NK BOTTER SLEPEN

Op Koningsdag in Harderwijk

HARDERWIJK-Op Koningsdag vindt in Harderwijk voor het eerst het ’open’ kampioenschap ’Botter slepen’ plaats. Omdat het ook landelijk de eerste keer is dat dit kampioenschap wordt gehouden, is er feitelijk sprake van het ’Nationaal Kampioenschap Botter slepen’.

Bij het ’Botter slepen’ gaat het erom om met handkracht zo snel mogelijk een botter vooruit te trekken door het water in de haven van Harderwijk. Als de finishlijn is bereikt wordt de tijd geklokt. Het snelste team, dat uit vier personen bestaat, is winnaar van het spel. De organisatie van het kampioenschap ’Botter slepen’ ligt in handen van de Botterstichting Harderwijk. Teams van vier volwassen personen kunnen zich inschrijven. Dat mogen vertegenwoordigers zijn van een sportclub zijn of inwoners van een straat. Ook teams uit Hierden, Ermelo of elders uit de regio (of daarbuiten) zijn welkom, evenals teams van bedrijven of vriendenclubs. De krachtmeting vindt plaats op koningsdag 2017, dus donderdag 27 april van ’s middags twee tot vier uur in de haven in Harderwijk.

botters1 botters1
Visserijdagen-Botter.preview Visserijdagen-Botter.preview