ALLE DEELNEMERS 24-UURS LIVE TE VOLGEN

Tijdens grootste zeiljachtenrace in Noord-Europa

MEDEMBLIK- Na de geslaagde test van vorig jaar, kunnen alle deelnemers aan de Kustzeilers 24 Uurs Zeilrace 2017 live worden gevolgd.

Op vrijdagavond 25 augustus klinkt op 14 locaties het startschot voor de grootste zeilrace voor zeiljachten in Noord-Europa. Een etmaal later finishen de naar schatting 600 boten voor de kust van Medemblik. Dankzij het track en trace systeem zijn de tactische keuzes en rakken van de deelnemers goed te volgen.

”Als u aan boord beschikt over een mobieltje, tablet of pc met internetverbinding, dan vult u op de speciale websitepagina na het ronden van een boei de naam van het gepasseerde merkteken in. Vervolgens krijgt u direct te zien hoeveel mijlen u tot dan heeft afgelegd”, aldus Willem Holleman, ICT-man van het comité.  ”Een overzichtskaartje geeft uw gevaren route en die van uw concurrenten weer. U kunt dus nu tijdens de race of tocht zien hoe u het doet. Tegelijkertijd kan het thuisfront via de 24 Uurs website alle voor het track en trace systeem aangemelde boten volgen.”

Regatta Radio zorgt net als in de afgelopen twee edities weer voor boeiende live verslaggeving gedurende het evenement. Dat gebeurt zowel vanuit de studio op de kade van Medemblik als vanaf het water naast de boten.

Voordeelactie

Voor niet-leden die wel aan de Kustzeilers 24 Uurs Zeilrace willen meedoen, heeft de Nederlandsche Vereeniging voor Kustzeilers een speciale actie. Voor iedereen die nu lid wordt voor de rest van het jaar, geldt het tarief van 50 euro. Alle leden krijgen 25 procent korting op de inschrijving voor de 24 Uurs, dus nieuwkomers betalen effectief 25 euro voor het lidmaatschap.

De Kustzeilers is een vereniging waar echte langeafstandszeilers zich thuis voelen. Ze organiseert ondermeer de 24 Uurs Zeilrace, de legendarische zeiltocht de Driehoek Noordzee, de strijd om de Ankerbol, IJsberenburgtocht en vele andere interessante tochten, lezingen en evenementen. Daarnaast krijgen leden toegang tot het uitgebreide archief met reisverslagen en technische informatie.??

Inschrijven kan vanaf nu. Na vrijdag 4 augustus 2017 om 17.00 uur gaat het hogere tarief in. De inschrijving is open tot vrijdagmiddag 18 augustus 2017 om 17.00 uur.

Deelname aan de Kustzeilers 24 Uurs Zeilrace is mogelijk in de ORC Club, Ronde- en Platbodemjachten, VKSJ aangesloten (klassieke) jachten, PolyClassic aangesloten jachten, zeegaande multihulls alsmede in niet-gemeten kajuitzeiljachten. Het overgrote deel van de vloot doet mee aan de tocht. De rest verdeelt zich over de diverse wedstrijdklassen.

De Kustzeilers 24 Uurs Zeilrace wordt mede mogelijk gemaakt door de volgende bedrijven: Delta Lloyd, Gemeente Medemblik, Stadshavens Medemblik en Stichting Jachthaven Medemblik.

Fotografie Watersport-tv/Eric van Staten

P8270104 P8270104