MAASPLASSEN NAUTIQUE

Zuiden zet Watersport op de kaart

ROERMOND- Bij Limburg denk je waarschijnlijk niet direct aan watersport. In het zuiden zijn ze hard bezig deze beeldvorming te veranderen. Zo wordt komend weekeinde Maasplassen Nautique gehouden. Watersport-TV maakt opnames.

Tijdens Maasplassen Nautique kun je kennis maken met diverse watersporten maar ook de culinaire, culturele en muzikale kanten van de Maasplassen. Diverse ondernemers en verenigingen uit Nederland en België organiseren verschillende leuke activiteiten op en rond de Maas en de Maasplassen.
Voor de 6e keer wordt op zaterdag een watersportmarkt georganiseerd in Roermond. Dit wordt gedaan door R.R. & Z.V. Maas en Roer. Het evenement vindt plaats van 10.00 tot 17.00 uur en is voor iedereen gratis toegankelijk! Je vindt er watersporters die in marktkraampjes tweedehands spullen verkopen maar ook regionale watersportbedrijven.
Zaterdag om 10.00 uur klinkt het startschot voor Internationaal Sail Limburg. Tijdens dit zeilevenement nemen 18 bedrijventeams uit  Nederland, België én Duitsland het tegen elkaar op.
Zondag is in Roermond het derde Limburgs Drakenboot festival, waaraan 20 teams deelnemen. Het evenement duurt van 11.00 uur tot 20.00 uur en de opbrengt gaat naar het Toon Hermans Huis in Roermond. Entree is gratis.

Op de boulevard aan de haven en in de haven van Maasbracht zullen de Maasbrachter Havendagen plaatsvinden. De scheepvaart staat centraal: het waterleven wordt aan land gebracht. Vrijdagavond vindt de intocht van van antieke schepen plaats.

Op zondag 25 juni om 11.00 uur beleeft Nautisch Leudal een schitterende start met Music & Friends die een groot aantal moderne en klassieke werken ten gehore zullen brengen in de tent aan de Maas. Een unieke samenwerking tussen de diverse Neerse muziekverenigingen.

sl_suppen sl_suppen
International Sail Limburg MP Nautique.jpg International Sail Limburg MP Nautique.jpg
Kids zeilen Kids zeilen
Maasplassen Algemeen 6 Maasplassen Algemeen 6