EK SHARPIE OP ALKMAARDERMEER

54e titelstrijd in oud-olympische klasse

AKERSLOOT- Op het Alkmaardermeer wordt van 30 juli tot en met 4 augustus het 54ste Europees Kampioenschap Sharpie gehouden. Aan de start komen circa 45 boten en de deelnemers zijn afkomstig uit Nederland, Duitsland, Engeland, Portugal en Spanje.

Het Europees kampioenschap wordt georganiseerd vanuit de jachthaven van de Alkmaarsche Roei-en Zeilvereniging in Akersloot. Ook dit keer zijn de Nederlandse deelnemers favoriet. Regerend kampioen is Jan-Pieter Braam die een maand geleden nog de Engelse titel wist te winnen. Patrick van Raalte heeft in mei zijn eerste Nederlandse titel gewonnen. Kersvers Duits Kampioen en vijfvoudig Europees Kampioen Tom Weller staat ook hoog in de rij met favorieten. Vanuit Engeland wordt felle tegenstand verwacht van Chris Gibbs, die al vier Europese titels in Engeland wist te veroveren en heeft aangegeven gebrand te zijn op zijn eerste titel op het continent. Portugees kampioen Nelson Machado heeft een nieuwe Sharpie gebouwd voor dit kampioenschap.

Een zorg voor de organisatie zullen de waterplanten zijn, die dit seizoen voor veel overlast zorgen op het Alkmaardermeer.

go1 go1