SPANNING STIJGT IN SKS-KAMPIOENSCHAP

Ontknoping op Sneekermeer

LEMMER- De spanning in de strijd om het kampioenschap Skûtsjesilen van de SKS is na de tweede wedstrijd in Lemmer verder gestegen.

Opnieuw ging de overwinning naar Sytze Brouwer met de Gerben van Manen van Heerenveen. Hij rekende keurig af met de opnieuw sterk zeilende Pieter Meeter van Akkrum en Johannes Meeter op de skûtsje van Huizum, het dorp dat ooit door de Friese hoofdstad Leeuwarden werd ingelijfd en gedegradeerd tot wijk. Lemmer viel terug naar de negende plaats, zijn slechtste resultaat tot nu toe. Er lijken nog vier kandidaten voor een podiumplaats te zijn: Douwe Visser (Grou) leidt met drie punten voorsprong op Sytze Brouwer, die weer 4,9 punten voorsprong heeft op Douwe Visser (Sneker Pan). Albert Visser (Lemmer en broer van Douwe Sneek) is zo goed als uitgesloten als kandidaat voor de titel, want hij staat 12,2 punt achter de klassementsleider. Er wordt tijdens de alles beslissende race, vrijdagmiddag op het Sneekermeer, harde wind verwacht.

Foto Henk Doevendans

2017-08-17-heerenveen 2017-08-17-heerenveen