THE REAL TRIP

Windsurf en suppen in Makkum

MAKKUM- In het weekend van 16 & 17 september 2017 vind in Makkum (Friesland) weer het jaarlijkse Windsurf & SUP Evenement “The RealTrip” plaats. The RealTrip is sinds 1995 een begrip in Nederland, een evenement waar professionals, amateurs & jeugd samen strijden op het water.

De opzet voor het evenement is wederom identiek aan voorafgaande jaren. De belangrijkste onderdelen zijn het Windsurfen en SUP, met daarnaast ruimte voor andere gave (water)sporten als skimboarden en BMX. Hierdoor is er een ruime variatie, voor ieder wat wils.

Onder de ruim 280 deelnemers dit jaar opnieuw weer vele internationale & nationale toppers. Dit jaar doen o.a. wereldkampioenen Twan Verseput (NED) & Ethan Westera (ARU), en Nederlandse Kampioenen Slalom Esther de Geus , Ennio Dal Point & Jordy Vonk mee.

Het windsurfen zal opnieuw starten vanaf het strand bij Makkum. Door het grote succes van de vorig jaren wederom een long-distance race. Voor de jeugd zal er net zoals vorig jaar een aparte klasse worden gemaakt, met een eigen wedstrijdleiding en een eigen wedstrijdbaan.

Voor het onderdeel SUP wordt er ook dit jaar weer een mooi en afwisselend parcours uitgezocht. De exacte route moet nog worden vastgesteld, maar er zal in ieder geval een tour-tocht worden uitgezet. En natuurlijk is er naast al dit sportieve geweld vanzelfsprekend aandacht voor een prettig feestje.

Ook voor de bezoekers die niet actief deelnemen aan het evenement is er volop actie.  Het kleurrijke schouwspel van de honderden wedstrijddeelnemers op het water is natuurlijk al bijzonder om te zien, maar ook op de boulevard zijn er diverse activiteiten (o.a. BMX Clinic & Outdoor Adventure) waaraan iedereen kan deelnemen.

Locatie:                Makkum, De Holle Poarte
Data:                    16 & 17 september 2017
Tijdstip:                 9:30 tot 17:00 (beide dagen)

bekijk video The Real Trip (https://www.youtube.com/watch?time_continue=44&v=TYmsoJOcnAk)