KAMPIOENEN TEGEN KAMPIOENEN

Primus inter Pares op Loosdrecht

LOOSDRECHT- Jaarlijks strijden de Nederlandse kampioenen van het zeilen tegen elkaar tijdens de Primus Inter Pares. Letterlijk vertaald betekent dit ‘de eerste onder zijn gelijken’, oftewel ‘de kampioen der kampioenen’.

Twee dagen lang wordt er gestreden, uiteindelijk weten we wie de echte kampioen onder de Nederlandse kampioenen is. Alle Nederlandse kampioenen uit de open eenheidsklassen, strijden op 7 en 8 oktober op uitnodiging van het Watersportverbond tegen elkaar op de Loosdrechtse Plassen. Traditiegetrouw varen ze in zestienkwadraten, gelijke boten en gelijke kansen dus. De boten worden beschikbaar gesteld door leden van de zestienkwadraat klasse-organisatie. GWV De Vrijbuiter is sinds 1974 de organiserende vereniging en draagt zorg voor de wedstrijdorganisatie onder auspiciën van het Watersportverbond.

Toeschouwers welkom
Het niveau van de zeilers is hoog, de wedstrijden zijn dan ook ieder jaar weer erg spannend. Vanaf de wal zijn de wedstrijden goed te volgen, publiek wordt dan ook van harte uitgenodigd om te komen kijken naar deze zinderende strijd. Oud kampioenen, familie, vrienden en andere fans zijn dan ook van harte uitgenodigd om te komen kijken.

Fotografie Watersport-TV

Voor meer informatie zie de website van GWV De Vrijbuiter:

IMG_7863-e1365503904947 IMG_7863-e1365503904947
PIP-Loosdrecht1 PIP-Loosdrecht1