NK TEAMZEILEN VOOR CLUBTEAMS

Zaterdag en zondag op Kralingse plas

ROTTERDAM- Voor de 12e maal organiseert de Stichting World Port Sail, onder auspiciën van het Watersportverbond dit weekeinde het NK Teamzeilen voor verenigingsteams. Gastheer is dit keer de Kralingsche Zeilclub, één van de vijf WPS-verenigingen.

Spectaculair varen met een enerverende mix van teams en ervaren zeilers met veel wedstrijdervaring. Dat is een zin de gedachte achter dit NK Teamzeilen. De wedstrijden worden gevaren met MaxFun’s, volgens het 2K principe, zonder Spinnaker. Daarnaast is een speciaal NK voor de jeugd onder de 18 jaar die varen in de RS Feva op een aparte baan. De wedstrijden worden verzeild onder de Regels voor Wedstrijdzeilen voor Teamzeilen. Dit betekent dat er Umpires zijn waarbij direct een mogelijk protest gevraagd kan worden. Dit jaar zijn er weer 7 Umpires in de baan om de wedstrijden te begeleiden en een baan-team wat zorgdraagt voor de juiste ligging van de baan.
Ongetwijfeld wordt het ook dit jaar weer een spannende strijd. De watersport-vereniging Braassemermeer is het te kloppen team. Maar liefst 4 keer (2009, 2012, 2014 en 2016) slaagden zij er in de finale te winnen. Maar ook de Roei- en Zeilvereniging Gouda, met een titel in 2013 en 2015 is een ervaren en succesvolle deelnemer. Titelverdediger bij de jeugdklasse is het team van de Rotterdamsche Zeilvereeniging. Zij versloegen vorig jaar het team van de Braassem in de finale.
Op beide dagen zal rond 09:30 uur de eerste start plaatsvinden, waarna een doorlopend programma volgt, waarbij alle teams twee keer tegen elkaar varen. Op zondag vinden de halve finale en de finale plaats met een uitslag rond 14.30. Alle wedstrijden worden vanaf het water voorzien van commentaar.

Voor meer informatie:

IMGP6811_preview.jpeg IMGP6811_preview.jpeg