PRIJZENREGEN OP METSTRADE

Grote verscheidenheid aan nieuwe producten

AMSTERDAM- In de RAI in Amsterdam is de METSTRADE van start gegaan. Het is ’s werelds grootste vakbeurs voor de internationale pleziervaartindustrie. Veel nieuwe producten zien op deze beurs het eerste daglicht en dingen mee om de DAME Award 2017.

Bij de start van de beurs overhandigde Birgit Schnaase, voorzitter van de jury, de prestigieuze DAME Award 2017 aan Scanstrut voor de RS Venture Connect Conversion Kit.  Nog eens 22 producten van bedrijven van over de hele wereld werden benoemd tot categoriewinnaars en kregen een eervolle vermelding.

Bekijk de video....DAME AWARD winnaar (https://www.youtube.com/watch?v=kS-mN1_NXik)

Met de Scanstrut Venture Connect Conversion Kit kan een RS Venture ­- een jol die is ontworpen voor valide zeilers en al in gebruik is bij veel trainings- en zeilcentra - achteraf worden aangepast. De plug-and-play set bevat een accu met een controller, een aangedreven grootzeillier, een joystickbesturing en een optionele sip/puff headset. De set is volledig onafhankelijk en stelt een zeilinstructeur in staat om de boot in slechts 30 minuten om te bouwen voor gebruik door mensen met de meest uiteenlopende handicaps, inclusief een dwarslaesie.
De jury prees Scanstrut voor het afleveren van een mooi ontworpen en volledig geïntegreerde oplossing met oog voor alle details, die een groter aantal mensen met een handicap in staat stelt het water op te gaan en daar net zo van te kunnen genieten als ieder ander.

Birgit Schnaase: “Ik werk veel in de superyachtsector en heb goede inzendingen gezien op dat gebied, maar ik was ook blij om producten te zien met persoonlijke toepassingen die je kunt aanraken, zien, voelen en begrijpen. Onze Winnaar is daarvan een heel goed voorbeeld.”
“Er vindt een verschuiving plaats bij de eindgebruikers van de scheepvaart – jongere generaties hebben vaak geen eigen boot en hebben uiterst toegankelijke producten nodig; de meer welgestelde klanten hebben persoonlijke, vaak zeer uiteenlopende ideeën voor wat betreft de eisen die ze stellen aan een boot en de uitrusting daarvan. We moeten ons ook veel meer bewust zijn van de noodzaak om die diversiteit aan te pakken. Het verheugt ons dan ook te zien dat er producten worden ontwikkeld die inspelen op deze veranderingen in de markt.”

“Ons sterke team van nieuwe en oudgediende juryleden is hooggekwalificeerd in veel disciplines, waaronder interieur, techniek, systemen, industrieel ontwerp, scheepsbouwkunde en gebruikersapplicaties. Ze zagen dit jaar bijzonder interessante inzendingen op hun vakgebied voorbijkomen en hebben hun eigen ruime kennis en ervaring laten meewegen in de discussie. We hebben met elkaar veel diepgaande discussies gevoerd over de producten zelf en over het effect dat deze in de toekomst zullen hebben op de scheepvaartindustrie.”

Aan de 27e METS Design Award wedstrijd deden 122 producten uit 22 landen mee. In totaal werden 64 producten geselecteerd voor een eindbeoordeling.
Bij de beoordeling probeert de DAME jury de nadruk te leggen op het belang van design voor alle maritieme producten, van schoonheid tot functionaliteit, van integratie tot verpakking en van prijsefficiëntie tot levenscyclusmanagement. Er wordt ook gekeken naar de verwachte impact van de inzendingen op de scheepvaartindustrie, hun geschiktheid voor het beoogde doel, het innovatieve niveau, kosten, gebruiks- of installatiegemak en invloed op het milieu.

Over METSTRADE
METSTRADE is ’s werelds grootste vakbeurs voor de internationale pleziervaartindustrie. Het evenement wordt georganiseerd door RAI Amsterdam, in samenwerking met de ICOMIA (International Council of Marine Industry Associations). Doelgroep van de vakbeurs zijn jachtbouwers, scheepvaartarchitecten, reparatiewerven, distributeurs, dealers, groothandels, kapiteins, jachthavenexploitanten en producenten van uitrustingen van over de hele wereld.

METS METS