PORTRET VAN DESIGNER VOLVO RACERS

Bas van der Heide zet sponsors in spotlights

AMSTERDAM- De Volvo Ocean Race is een groot mediaspektakel. Bedrijven investeren als sponsors miljoenen euro’s met maar een doel: zoveel mogelijk met hun naam en logo’s in bladen, kranten en op televisie verschijnen.

Hoe meer de boot en crew opvalt, en dus gefilmd en gefotografeerd wordt, hoe beter. Bas van der Heide heeft als designer al vele Volvo Ocean Race campagnes gedaan en deze race is hij verantwoordelijk voor Team Brunel. Via Roy Heiner kwam Bas, zelf een enthousiast zeiler, als designer met het internationale zeilen in contact. Zijn eerste campagne was die met Assa Abloy. Zijn ontwerp met allerlei afbeeldingen van sleutels op de romp, maakte de boot foto-geniek. Vervolgens was bij betrokken bij de campagnes van ABN/AMRO, Delta Lloyd, Alvimedica en tweemaal Team Brunel. Via Quantum Racing en een TP52 project werd hij onlangs benaderd door de New York Jachtclub voor een nieuwe America’s Cup campagne.

Een portret van een bescheiden vakman...KLIK hier voor video (https://www.youtube.com/watch?v=iZMfOPtGXEw)

maxresdefault_live (2) maxresdefault_live (2)
Bas Bas