HAAGSCHE KLOMPBOOT AL IN KAAPSTAD

Koplopers Volvo Ocean Race in loop van vrijdag verwacht

KAAPSTAD- In Kaapstad maakt iedereen zich op voor de aankomst van de koplopers van de Volvo Ocean Race, die in de loop van vandaag worden verwacht. De eerste Nederlandse boot is er al, namelijk de Haagsche Klompboot.

Met de Klompboot laat Den Haag van zich horen in een aantal havens waar de Volvo Ocean Race afmeert. Den Haag is eind juni 2018 (24 juni-1 juli) het eindpunt van de acht maanden durende zeilwedstrijd. De Klompboot trekt - ondanks zijn bescheiden diepgang en zeiloppervlak, in Kaapstad weer genoeg aandacht en zal ook Hong Kong, Newport, Gothenburg en, natuurlijk, Den Haag aandoen.

De Klompboot is weliswaar veruit de minst geavanceerde boot in de haven, maar wel de meest opvallende. Bij de start van de Volvo Ocean Race in Alicante trok de boot veel bekijks van toeristen, zeilfans en de oceaanzeilers zelf. Er is, voor wie wil, de mogelijkheid om een stukje mee te varen én een foto te laten maken aan boord. Bovendien wordt er door enthousiaste Nederlandse vrijwilligers informatie over Den Haag, Stad aan Zee, gegeven.

Cloggy Reporters

Een tweetal Varende Reporters zal bovendien de komende maanden vanaf het scheepje reportages verzorgen. Gerd-Jan Poortman en Stefan Coppers, ervaren zeezeilers, maken na elke etappe van de Volvo Ocean Race een tien minuten durend ‘magazine’, waarin de kijkers alle aspecten van de zeilrace op vaak ludieke wijze krijgen uitgelegd. De filmpjes zijn de komende maanden te volgen op Watersport-TV.

Klompboot Klompboot