VAARWENSSCHIP WEER IETS DICHTERBIJ

Wat een geweldig mooi ontwerp

MUIDEN- Vol trots presenteert de Stichting Vaarwens het ontwerp voor het eigen Vaarwensschip. Bedoeling is dat met dit schip vaarwensen worden vervuld van mensen die in de laatste levensfase zijn.

Eind maart 2007 vervulden Evert en Inge hun eerste vaarwens van een terminaal meisje van 16 jaar. Ze voeren een hele dag met haar, haar gezin en naasten met hun varende huis de Meander V en na afloop wisten ze het... ”Dit is wat we gaan doen!”

En zo is het begonnen. Eind maart 2017 was het tien jaar geleden dat ze deze dag maakten en ondertussen hebben honderden mensen in hun laatste levensfase samen met hun naasten een dag aan boord van de Meander V doorgebracht.

De vraag naar vaarwensen is dusdanig groot dat er behoefte is aan een eigen schip. Dankzij allerlei acties, evenementen en initiatieven is er rond de 150.000 euro ingezameld. Maar dit is nog niet voldoende om het startsein te kunnen geven voor de bouw. De kosten zijn begroot op € 500.000,-.

Een eigen schip biedt de Stichting de volgende voordelen:

* De continuïteit van Stichting vaarwens wordt gewaarborgd
* Er kan 7 dagen per week, 52 weken per jaar gevaren worden
* Bij ziekte, pech of calamiteiten is er een reserveschip inzetbaar
* De Meander V en haar bewoners worden minder vaak belast
* Het nieuwe schip is volledig aangepast voor haar vaardoel
* Er kan vanuit verschillende locaties gevaren worden
Lees er alles over op de Vaarwens site VAARWENS (//www.stichtingvaarwens.nl/nieuw-schip)

Stichting Vaarwens Stichting Vaarwens