SPANNENDE KRACHTMETING VOLVO HAVENRACE

Bekijk zaterdag de Dongfeng In-Port race

GUANGZHOU- Morgen- zaterdag 3 februari- staat in Guangzhou de Dongfeng In-Port Race op het programma. De vloot van zes Volvo Ocean 65’s arriveerde gisteren in deze Chinese havenstad.

De Dongfeng In-Port Race wordt een spannende krachtmeting tussen de topteams, die in punten dicht bij elkaar staan. De lokale favoriet Dongfeng Race Team en MAPFRE voeren momenteel met gelijke aantal punten (25) het klassement van de In-Port Series aan. Het Nederlandse Team Brunel van schipper Bouwe Bekking neemt de derde positie in, net voor het eveneens Nederlandse team AkzoNobel van schipper Simeon Tienpont. Het verschil is slechts een punt, nadat team AkzoNobel vorige week de In-Port Race in Hong Kong won.

De start van de Dongfeng In-Port Race staat om 15:00 uur lokale tijd (07:00 UTC) gepland. De wedstrijdbaan ligt in de schaduw van de Humen Bridge.

Hoe kun je de Dongfeng In-Port Race volgen?

De wedstrijd begint om 15:00 uur lokale tijd, maar vanwege technische beperkingen wordt de videoregistratie om 23:00 uur lokale tijd (15:00 UTC) ‘semi-live’ uitgezonden via www.watersport-tv.nl.

Hongkong zat 1 Hongkong zat 1