BEKKING VERNIEUWT TEAM BRUNEL

Met Franse zeezeiler Thomas Rouxel en de Australische Nina Curtis

AUCKLAND- De Franse zeezeiler Thomas Rouxel en de Australische Nina Curtis, winnaar van olympische zilver in het matchracen, worden toegevoegd aan Team Brunel voor Leg 7 van Auckland (NZL) naar Itajai (BRA).

Voor Rouxel betekent dit een terugkeer in de Volvo Ocean Race. In de vorige editie maakte Rouxel onderdeel uit van het Dongfeng Race Team. Curtis maakt haar debuut in de race. Daarnaast keert bootcaptain Abby Ehler terug na een welverdiende rustpauze in de laatste etappe.  Schipper Bouwe Bekking: ”Allereerst denk ik dat het goed is dat Abby Ehler terug is. Ze is als bootcaptain heel belangrijk voor het team. Abby had een etappe vrij om haar kleine jongen thuis in Engeland te zien. Louis Balcaen (BEL) wordt zoals gepland vervangen door Thomas Rouxel (FRA). Rouxel was de vorige keer lid van Dongfeng Race Team en is op dit moment nauw betrokken bij het Gitana project. Dat is de grote foiling trimaran. Daarnaast zeilde hij ook met Seb Josse in de Transat Jacques-Vabre. Hij heeft een echte hands on mentaliteit, dus we zijn blij hem erbij te hebben.”

”Annie Lush is nog niet fit genoeg om mee te doen, dus Nina Curtis zal aan boord stappen. Ze is Australische, heeft een Olympische medaille gewonnen en heeft al een paar lange offshore wedstrijden gevaren. Met Sally Barkow hadden we een afspraak voor twee Legs, ze moet voor nu terug naar haar rol in de organisatie van het M32 zeilen in de Volvo Ocean Race. ”

Rouxel kijkt uit naar de Zuidelijke Oceaan

Thomas Rouxel kijkt er naar uit om vanuit Auckland door de zuidelijke oceaan, helemaal rond Kaap Hoorn naar Brazilië te gaan. Rouxel: ”Ik denk dat Team Brunel een goed en sterk team is. Ik ben erg enthousiast om terug te zijn in de Volvo Ocean Race. Helaas was het resultaat in de afgelopen etappe niet het resultaat dat we verwacht hadden, maar ik weet zeker dat we beter kunnen. Ik hoop dat het er de komende etappe uitkomt en dat ik mijn steentje bij kan dragen.”

Curtis debuteert

Voormalig Olympisch zeiler Nina Curtis (AUS), zilveren Olympische medaillewinnaar in Londen 2012, staat aan de vooravond van haar eerste Volvo Ocean Race. Curtis: ”Ik heb er ontzettend veel zin in en kan niet wachten. Ik kom uit het Olympische circuit. In totaal heb ik twee Olympische campagnes gedaan, met als hoogtepunt de zilveren medaille die we in London wonnen. De afgelopen vier jaar heb ik voornamelijk gezeild in de Nacra en in de 49erFX. In mijn matchrace tijd, heb ik twee Sydney naar Hobarts races gedaan. In de voorbereiding daarop heb ik veel oceaanraces gezeild, voornamelijk langs de oostkust van Australië. Ik ken Kyle Langford al een tijdje en ik heb vroeger een paar keer met Abby gevaren, toen ik nog heel jong was. Maar ik weet niet eens of ze zich dat herinnert.”

Crewlist Team Brunel - Leg 7

Bouwe Bekking - NED - schipper