WV BRAASSEMERMEER ONTVANGT KONINKLIJKE EREPENNING

Feestelijk aftrap van viering 100-jarig bestaan

ROELOFARENDSVEEN- Tijdens een zeer druk bezochte receptie ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan van watersportvereniging Braassemermeer heeft voorzitter Wouter van der Gronden gistermiddag uit handen van de burgemeester Marina van der Velde-Menting de Koninklijke erepenning ontvangen.

Een ereteken dat wordt verleend aan verenigingen, stichtingen of instellingen dan wel aan sportverenigingen. Het symboliseert het respect en de waardering die de Koning heeft voor bijzondere verdiensten van de ontvanger. Alleen de Koning kan de Erepenning toekennen.

Meer dan 230 gasten waren donderdagmiddag in het clubgebouw van de jarige watersportvereniging aanwezig. Het officiële gedeelte van de receptie werd ingeluid met een filmpje waarin de vele feestelijke festiviteiten die dit jaar zullen plaatsvinden werden gepresenteerd, afgewisseld met historische beelden. Na toespraken van Wouter van der Gronden (voorzitter WV Braassemermeer) en Peter van Arkel (Bestuurslid Watersportverbond), was het de tijd voor de burgemeester om de Erepenning uit te reiken.

Wall of Fame

Vervolgens overhandigde Marijke Hasselman, voorzitter van de lustrumcommissie, het eerste exemplaar van de prachtige ‘glossy’ die speciaal ten behoeve van het lustrumjaar is samengesteld. Een prachtige uitgave bestaande uit maar liefst 100 pagina’s over het heden en verleden van de vereniging met prachtige foto’s en interviews.
Het lustrumcadeau, wat door de lustrumcommissie namens de leden aan het bestuur geschonken werd, is een ‘Wall of Fame’ kunstwerk bestaande uit blokken van verschillende diktes waarop de vele kampioenen die de vereniging heeft voortgebracht zijn vereeuwigd.
Daarmee ging het Lustrumjaar officieel van start en staat de vereniging aan het begin van een enerverend jaar waarin naast de ‘normale’ activiteiten tal van lustrumfestiviteiten zullen plaatsvinden.

DSC_0030 DSC_0030
DSC_0051 DSC_0051