NATIONALE MOTORBOOTVAREN PRIJS 2018

Steuntje in de rug voor initiatieven en activiteiten

LEEUWARDEN- Motorbootvaarders, watersporters of instellingen, die betrokken zijn bij het varen met een motorboot, kunnen tot 31 augustus voordrachten indienen voor de Nationale Motorbootvaren Prijs 2018.

De Nationale Motorbootvaren Prijs is bedoeld als steuntje in de rug voor initiatieven en activiteiten, die bijdragen aan het plezierig, veilig en attractief varen met een motorboot in Nederland. De prijs is een initiatief van Stichting Bevordering Motorbootvaren en in het leven geroepen vanuit de gedachte dat overal in ons land verenigingen, organisaties, werkgroepen en particulieren in de weer zijn om het motorbootvaren te bevorderen.

Ook kunnen vrijwilligers bij bijvoorbeeld watersportverenigingen die bijzonder hebben bijgedragen aan het motorbootvaren genomineerd worden. Het is mede aan dit soort initiatieven te danken, dat tienduizenden Nederlanders elk jaar weer veel plezier beleven van hun motorboot. Met een speciale waarderingsprijs wil de Stichting Bevordering Motorbootvaren dat benadrukken en promotioneel ondersteunen. De prijs bestaat uit een herinneringsstandaard en een oorkonde.

Om voor de Nationale Motorboot Varen Prijs in aanmerking te komen, moet een initia-tief of prestatie positief hebben bijgedragen aan één of meer van de volgende aspecten van het motorbootvaren: het vaarplezier in de meest brede zin, vaarroutes, veiligheid en duurzaamheid en de promotie van motorbootvaren.

De jury bestaat uit watersportjournalisten en vertegenwoordigers van watersportorganisaties. De juryleden, die zelf ook voordrachten kunnen indienen, worden jaarlijks benoemd of herbenoemd door het bestuur van de Stichting Bevordering Motorbootvaren.

Voordrachten voor de Nationale Motorbootvaren Prijs 2018 kunnen tot 31 augustus a.s. worden ingediend per e-mail: motorbootvarenprijs@gmail.com. Elke voordracht dient te zijn voorzien van een bondige motivatie.

De winnaar van de Nationale Motorbootvaren Prijs wordt bekend gemaakt tijdens de opening van de watersportbeurs Boot Holland 2019 in Leeuwarden.

DU6A2665 DU6A2665