KNMC MET 60 LUXE MOTORJACHTEN IN MAASBRACHT

Voor jaarlijkse seizoensopening tijdens Koningsweekend

MAASBRACHT- Op Koningsdag, vrijdag 27 april, komen leden van de Koninklijke Nederlandsche Motorboot Club met circa 60 motorjachten vanuit alle delen van Nederland naar Maasbracht voor hun jaarlijkse seizoensopening.

Om 17.00 uur heten burgemeester Strous en wethouder Lalieu de jachten en hun eigenaren welkom. De jachten zelf zijn niet toegankelijk, maar kunnen wel vanaf de steiger worden bekeken.

De jachten blijven het hele weekend in de Maasbrachtse haven. Fransbergen Recreatie en Toerisme heeft samen met de Gemeente Maasgouw de organisatie opgepakt voor dit evenement. De eigenaren van de jachten krijgen op zaterdag 28 april een rondleiding door de bediencentrale van Rijkswaterstaat, brengen een werfbezoek aan Linssen Yachts en een bezoek aan het Maas Binnenvaartmuseum. Gasten kunnen daarnaast een bezoek brengen aan de verkoop- en passantenhaven “Boulevard Nautique” van Best Boats International Yachtbrokers, gelegen naast het Designer Outlet in Roermond. Rederij Cascade zorgt voor het ‘Captains Diner’ op vrijdagavond en brengt alle deelnemers naar de locaties waar de rondleidingen plaatsvinden.

De Koninklijke Nederlandsche Motorboot Club is een landelijke vereniging van motorbooteigenaren die sinds haar oprichting in 1907 de belangen en interesses van haar leden met enthousiasme behartigt. Om de band tussen de leden te versterken organiseert de KNMC jaarlijks een aantal grote evenementen voor haar leden. Op 17 juli 1916 ontving de NMC het predicaat ’Koninklijke’ voor diverse activiteiten voor het land tijdens de Eerste Wereldoorlog.

Passantenhaven-Maasbracht-01 Passantenhaven-Maasbracht-01
Passantenhaven-Maasbracht-02 Passantenhaven-Maasbracht-02