ALMERE CENTRAAL WINT OP THUISWATER

Wind laat deelnemers eredivisie zeilen in de steek

ALMERE- Almere Centraal heeft de eerste ronde van de eredivisie zeilen gewonnen. Op het thuiswater werd zaterdag de basis gelegd voor de overwinning. Zondag werd een race gezeild. Nadat vervolgens de wind verdween, werden de boten naar de kant gehaald. De enige race van zondag telde hierdoor niet mee voor het klassement. De tussenstand van zaterdag werd de einduitslag van de eerste speelronde.

“Het weekend zeilen op bekend terrein heeft zijn vruchten afgeworpen. Onze doelstelling was om dit weekend te winnen en dat is gelukt! Weliswaar met een minimale marge, want het lag bijzonder dicht bij elkaar. De vierde plek wordt gedeeld door drie teams, dus we krijgen het nog zwaar dit seizoen. Het was in ieder geval een leuke en gezellige speelronde!”, vertelt teamcaptain John den Engelsman. Almere Centraal kijkt ernaar uit om zich volgende speelronde opnieuw te bewijzen als regerend landskampioen.

Team Maas & Roer blij verrast
Met de einduitslag van speelronde 1 is de toon gezet. Het minimale verschil in punten laat zien dat niveau hoog ligt. Door goed en stabiel te presteren hoopt Maas & Roer dit jaar een starbewijs voor de prestigieuze Saling Champions League te verdienen. “Dit weekend hadden we onverwachts een andere teamsamenstelling en werden gedwongen in een onervaren combinatie te varen, maar dat heeft fantastisch uitgepakt! Het liep lekker met soepele communicatie aan boord. We zijn heel tevreden en kijken uit naar volgende speelronde, waar wij hopelijk het thuisvoordeel hebben.” De volgende speelronde van de Eredivisie Zeilen vindt plaats in Roermond, waar Maas & Roer het verschil denkt te kunnen maken.

Fotografie Jasper van Staveren

Actie op de baan - Fotograaf Jasper van Staveren - Eredivisiezeilen Almere 2018 - Speelronde 1-0513 Actie op de baan - Fotograaf Jasper van Staveren - Eredivisiezeilen Almere 2018 - Speelronde 1-0513