TEAM DUTCH WAVE KLIMT OP WERELDRANGLIJST

Nederlands matchraceteam op 21ste plaats

LELYSTAD-  Het Nederlandse team Dutch Wave heeft de 21ste plaats bereikt op de Match Race wereldranglijst. Matchracen is een discipline in de zeilsport waar teams het één tegen één onder toeziend oog van umpires de strijd met elkaar aan gaan.

De America’s Cup was in 1851 de eerste matchrace wedstrijd. De World Match Race Tour heeft in het verleden bewezen een springplank te zijn voor zeilers naar een professionele carrière bij onder andere de America’s Cup en Volvo Ocean Race.

Schipper Jelmer van Beek: ‘’We zijn met dit team anderhalf jaar geleden gestart. Dat we nu op deze plek staan, is een bevestiging dat we op de goede weg zijn. Maar we willen meer en hoger. We hebben een mooie zomer voor de boeg met veel races. Over twee weken gaan we richting Polen voor de eerste wedstrijden van het seizoen.’’

Er staan nog twee andere Nederlandse teams in de top 100: Sailing Team NL van Pieter-Jan Postma op plek 46 en Opportunity Match Race van Dirk – Jan Korpershoek op 69. Het team van Floris de Wit staat net buiten de top 100, op plek 101.

De stijgende klasseringen van de Nederlandse teams zijn onder andere te danken aan de Dutch Match and Team Race Association die sinds 5 jaar diverse evenementen in Nederland organiseert.

Over Team Dutch Wave

Dutch Wave is in 2016 opgericht als matchrace team door oud zeilers van de Team Heiner Talents en staat onder leiding van Jelmer van Beek. Doel is deel te nemen aan de Professionele World Match Racing Tour. Deze tour heeft in het verleden bewezen vele succesvolle Volvo Ocean en America Cup zeilers voort te brengen.

Meer informatie over het team is te vinden op

K5RS4810 K5RS4810
K5RS4441 K5RS4441