SAILABILITY TROTS OP AMBASSADEUR TIENPONT

Organisatie met nieuwe SV14 boot in Race Village

SCHEVENINGEN- Sailability, aanwezig in de Race Village in Scheveningen, is trots op haar ambassadeur Simeon Tienpont die ondanks diverse tegenslagen de Volvo Ocean Race succesvol wist af te ronden.

Bekijk de video Simeon Tienpont (https://www.youtube.com/watch?v=aHocpr386qg)

In 2010 heeft Simeon voor het eerst kennis gemaakt met Sailability toen hij gevraagd werd door de Rotary Club Jacobswoude om de boot, Simeon Jacob, die door hun geschonken was aan Sailability, te dopen. Vanaf dat moment heeft Simeon zich ingezet om de zeilsport voor mensen met een handicap te steunen zodat ook zij de kans zouden hebben om van de zeilsport te kunnen genieten. De logische stap was dat hij in 2011 Ambassadeur werd van Sailability.

In december 2016 was Simeon in Nederland voor de trainingen voor de Volvo Ocean Race. Simeon heeft toen de tijd vrij gemaakt om vast te leggen in een video waarom hij het belangrijk vindt om Ambassadeur te zijn. “We moeten de zeilsport breder maken. Zeilsport is voor iedereen! Sailability zet zich daarvoor in en die boodschap moet groter en groter worden!”

Sailability is deze week in het “Race Village” aanwezig bij de finish van de Volvo Ocean Race. Meer mensen moeten weten dat zeilen toegankelijk is voor iedereen, en dat je ondanks een beperking, onbeperkt kan genieten van het gevoel van vrijheid op het water.
In de tent in het “Race Village” zal de zeilboot, Simeon Jacob en de nieuw, voor mensen met een beperking,ontworpen SV14 te bewonderen zijn.

01 Simeon Tienpont wedstrijd Sailability 01 Simeon Tienpont wedstrijd Sailability
02 Simeon Tienpont geniet van de Simeon Jacob 02 Simeon Tienpont geniet van de Simeon Jacob
03 Simeon Tienpont doopt Simeon Jacob 03 Simeon Tienpont doopt Simeon Jacob
04 Overleg tijdens interview opname 04 Overleg tijdens interview opname