ZEILRAAD SKS OVERRULED JURY IN PROTEST HEERENVEEN

WOUDSEND – De zeilraad, het college waar de deelnemers aan het skûtsjesilen van de SKS, in beroep kunnen gaan tegen de beslissingen van de jury, heeft vanmorgen het hoger beroep van Heerenveen gehonoreerd. Heerenveen en Leeuwarden waren zaterdag tijdens de wedstrijd op het IJsselmeer bij Stavoren met elkaar in aanvaring gekomen en moesten beide met averij naar de kant.

Door Henk Doevendans

De jury wees beide protesten af, maar de zeilraad heeft Heerenveen in het gelijk gesteld. Dat betekent dat Sytze Brouwer voor deze wedstrijd een gemiddeld aantal punten krijgt over alle wedstrijden behalve die Stavoren. De uitspraak betekent tevens de Leeuwarden de veertien punten behoudt. Het gemiddeld aantal punten wordt toegekend omdat Heerenveen met het kapotte roer naar de kant moest door een fout van een ander.

Vanmiddag is de volgende race in Woudsend. De start is om 14.00 uur en je kunt de race live volgen op Watersport-TV. De live-uitzending, een coproductie van Omrop Fryslan begint om 13.30 uur.

MDJ_2949_SKSTerherne220715w MDJ_2949_SKSTerherne220715w
Uitspraak Uitspraak