SUDWESTHOEK ALLEENHEERSER IN BAAI LEMMER

Bemanningslid Akkrum met hoofdletsel naar ziekenhuis

LEMMER- Een tweede zege voor Auke de Groot van de Súdwesthoeke en nu na een vliegende start. Maar ook een gewonde aan boord van Pieter Meeter. Een schotenman had de giek tegen het hoofd gekregen en moest naar het ziekenhuis. Voor alle zekerheid kwam een traumaheli ter plekke om bijstand te verlenen.

Door Henk Doevendans

Het ongeluk gebeurde, hoe het kwam is nog niet helemaal duidelijk, nadat drie skûtsjes bij de boei bij de pier met elkaar in conflict waren geraakt. Bij deze situatie waren Akkrum, Earnewâld en Heerenveen betrokken. Meeter verliet met de gewonde het wedstrijdveld en riep middels de gele vlag medische bijstand op. Gerhard Pietersma, een van de kandidaten voor de titel, streek de zeilen ook en Heerenveen zeilde door, maar wel in de achterhoede. Alle drie zetten de protestvlag zodat de wedstrijd een vervolg kreeg bij de jury.

Inmiddels passeerde Auke de Groot (Súdwesthoek) de op kop liggende Douwe Visser (Grou), die in de loop van de wedstrijd terugviel naar een zesde positie. Achter De Groot ontwikkelde zich de strijd tussen Johannes Meeter (Huzum), Albert Visser (Lemmer) en Willem Zwaga (Lemmer). De Groot, dat werd vrij snel duidelijk, toonde zich de alleenheerser van de Baai van Lemmer en pakte de tweede dagzege.

Vrijdag is de allesbeslissende finale van het kampioenschap op het Sneekermeer. De strijd is nog niet beslist. Integendeel. Het wordt spannend...heel spannend en je kunt het vanaf 13.30 uur live bekijken op Watersport-TV.

tweede zege sudwesthoek tweede zege sudwesthoek
veel wind op het IJsselmeer veel wind op het IJsselmeer
SWH op weg naar finish SWH op weg naar finish
akkum verlaat wedstrijd akkum verlaat wedstrijd