JAN VAN STAVEREN (87) NOG EEN KEER IN REGENBOOG

Afscheid van zeilicoon op Alkmaardermeer

AKERSLOOT- Tijdens het onlangs gehouden Nederlands kampioenschap in de Pampusklasse kondigde Jan van Staveren zijn afscheid aan. Hij leek zijn laatste wedstrijd te hebben gezeild. Op verzoek van de Regenboogklasse gaat de 87-jarige zeilicoon nog een keer overstag voor een passend afscheid. Dit gaat gebeuren op het Alkmaardermeer.

Op verzoek van de organisatie van het klasse-evenement zal Jan van Staveren op 29 en 30 september in de Regenboog stappen om zijn allerlaatste wedstrijdserie te varen. ’’Met elf Regenboog-titels, een gewonnen WK, drie zeges op de Primus Inter Pares en twee Conny van Rietschoten-trofeeën is het voor ons een hele eer dat Jan afscheid neemt van het wedstrijdzeilen in onze geliefde Regenboog en dan nog wel op Alkmaar. Vanzelfsprekend zal dit evenement ook in het teken staan van het afscheid van Jan,’’ aldus organisator Ido Poelman.

Het klasse-evenement wordt gehouden vanuit de jachthaven van de Alkmaarsche Roei en Zeilvereniging in Akersloot.

Foto Regenbogen bij de start Watersport-TV

Jan van Staveren door Erik Dercksen