ZEILKAMPIOENEN STRIJDEN OM PIP-TITEL

Komend weekeinde op Loosdrechtse plassen

LOOSDRECHT- De Loosdrechtse Plassen vormen komend weekeinde weer het strijdtoneel voor de Primus Inter Pares. De Nederlands kampioenen in de verschillende eenheidsklassen nemen het tegen elkaar op om uit te maken wie zich kampioen der kampioenen mag noemen.

Ook dit jaar belooft de strijd om de titel weer spannend te worden want traditiegetrouw varen de deelnemers aan de PIP in zestienkwadraten. Gelijke boten en gelijke kansen dus. Het niveau van de zeilers is hoog en frequente deelnemers aan de Primus Inter Parus zijn ook dit jaar weer van de partij. Zo moeten de zeilers het opnemen tegen Thijs Kort (16m2). Al zes keer werd hij de Kampioen der Kampioenen. Ook de titelverdediger Menno Huisman (NK Valk & NK Vrijheid) en drievoudig PIP-winnaar Mark Neeleman (NK Pampus verschijnen dit jaar aan de start. De boten worden net als voorgaande jaren beschikbaar gesteld door leden van de zestienkwadraat klasse-organisatie. GWV De Vrijbuiter is sinds 1974 de organiserende vereniging en draagt zorg voor de wedstrijdorganisatie onder auspiciën van het Watersportverbond.

Toeschouwers welkom
Het niveau van de zeilers is hoog, de wedstrijden zijn dan ook ieder jaar weer erg spannend. Vanaf de wal zijn de wedstrijden goed te volgen. Publiek is daarom ook van harte welkom om te komen kijken naar deze zinderende strijd. Oud kampioenen, familie, vrienden en andere fans zijn ook van harte uitgenodigd om te komen kijken! Voor meer informatie zie de website van GWV De Vrijbuiter: www.gwvdevrijbuiter.nl of kijk op de Facebookpagina van het evenement voor meer informatie en het laatste nieuws.

Deelnemers PIP 2018

Titelverdediger PIP: Menno Huisman (NK Valk & NK Vrijheid)
Recordhouder met zes PIP-titels: Thijs Kort (NK Sprint 16m2)
Drievoudig PIP winnaar: Mark Neeleman (NK Pampus)