WATERSPORT-TV IN JURY HISWA BOOT VAN HET JAAR

Welke motorboten en zeilboten verdienen een nominatie?

LELYSTAD- Watersport-TV zal vanaf 2019 deel uitmaken van de jury van de HISWA Boot van het jaar verkiezing. Importeurs en jachtwerven kunnen hun nieuw op de markt gebrachte boten vanaf vandaag aanmelden voor de komende verkiezing. De prijzen voor de beste motorboot en zeilboot worden tijdens de HISWA te water in september 2019 uitgereikt.

De HISWA Boot van het Jaar-verkiezing is een door HISWA Vereniging, HISWA Amsterdam Boat Show en HISWA te water in het leven geroepen ereprijs voor nieuwe motorboten en zeilboten. Een onafhankelijke jury beoordeelt de binnengekomen aanmeldingen en maakt uiteindelijk een selectie van drie boten per categorie. De criteria hierbij zijn: het innovatieve karakter, vaareigenschappen, constructie, prijs-kwaliteitverhouding en design. Een vaartest maakt onderdeel uit van de beoordeling. De jury bestaat uit journalisten van diverse watersportmedia, waaronder de Waterkampioen, Nautique, Motorboot en De Telegraaf VRIJ. Watersport-TV is door de organisatie van de verkiezing gevraagd om ook plaats te nemen in de jury. ’’Wekelijks testen wij met Epco Ongering van De Telegraaf VRIJ nieuwe zeil-en motorboten, ’’ aldus Yvonne Ransijn van Watersport-TV. ’’En hebben dus een goed beeld van wat er aan nieuwe boten op de markt verschijnt.”

Aanmelden tot 6 maart 2019

Boten aanmelden kan tot 6 maart 2019 door een bericht met daarin een beschrijving van de specificaties en beeldmateriaal te sturen aan info@hiswa.nl. Het eerste juryoverleg staat gepland tijdens de HISWA Amsterdam Boat Show in maart 2019.

Winnaars 2018

In 2018 won de Hermes Speedster in de categorie HISWA Motorboot van het Jaar. In de categorie HISWA Zeilboot van het Jaar werd de AIRA 22 winnaar. Bij uitzondering kreeg de SV14 een speciale vermelding van de jury. De organisatie rondom het ontwerp en de bouw van deze zeilboot is bijzonder en prijzenswaardig. De boot is bedoeld voor aangepast wedstrijdzeilen. De bouw wordt wereldwijd mogelijk gemaakt door een samenwerkingsverband van Simons Voogd Design, FarEast, diverse toeleveranciers, scholen en experts. Samen zorgen zij ervoor dat over ter wereld een complete, sportieve aangepaste wedstrijdzeilboot goedkoop of gratis beschikbaar is voor mindervalide zeilers.

Hiswa-motorboot-van-het-jaar-2018 Hiswa-motorboot-van-het-jaar-2018
AopZ_Aira1_2017_10_16_0059 AopZ_Aira1_2017_10_16_0059