22e DRIEHOEK NOORDZEE

Zeilprestatietocht van Den Helder naar Lerwick en Flekkeford

LELYSTAD- Voor wie de komende feestdagen gebruikt om plannen te maken. Van 22 juni tot 7  juli 2019 wordt de 22e editie van de Driehoek Noordzee gevaren. Deze tocht, georganiseerd door de Kustzeilers, is een tweejaarlijkse zeilprestatietocht op de noordelijke Noordzee.

De tocht start in Den Helder, waarna de deelnemers koers zetten naar Lerwick op de Shetland-eilanden en van daar uit naar Flekkeford in Noorwegen. De tocht terug naar Den Helder maakt de Driehoek Noordzee compleet en in twee weken is dan ruim 1100 NM afgelegd. De Driehoek Noordzee is een prestatietocht en geen snelheidswedstrijd. De schepen hoeven daarom niet gemeten te zijn. Er zijn twee klassen: De Duotocht met twee opvarenden per schip, waarin gestreden wordt om de Watermaat Trofee en de Toertocht waarin gezeild wordt met volledige bemanning. De Driehoek Noordzee vraagt veel van de schepen en hun bemanning. De noordelijke Noordzee kan onstuimig zijn en de temperaturen zijn er niet al te hoog, maar het zeilen op noordelijke breedten betekent ook: korte nachten, veel vogels, dolfijnen en een uitgestrekte, lege Noordzee.

Op zaterdagmiddag 9 februari  2019 is de informatiemiddag voor belangstellenden in restaurant Aan ut Water te Lelystad.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met de ZeeZeilCommissie van de Kustzeilers, te bereiken via zzc@kustzeilers.nl

Website: Driehoek Noordzee (http://kustzeilers.nl/cms/driehoek/home)

Voor meer informatie over de Kustzeilers of een van de andere verenigingsactiviteiten kun je contact opnemen met het
Bureau van de