WEDSTRIJDEN TUSSEN VERENIGINGEN

Laagdrempelige regionale competities in huurboten

UTREHT- De Eredivisie Zeilen gaat alweer het 5e jaar in. De nadruk in 2019 komt te liggen op “van, voor en door verenigingen”. Deelnemende verenigingen zullen speelrondes gaan organiseren en hierdoor blijft er ook ruimte om de kosten omlaag te brengen.

Naast de Eredivisie Zeilen zijn er, met name in het Noorden van het land, zeer succesvolle verenigingscompetities, die veel weg hebben van een laagdrempelige eerste divisie. In plaats van moderne J70’s worden hier huurvloten van zeilscholen ingezet en zijn er veelal meer dan 50 deelnemers op het water. Het Watersportverbond wil binnen de regio’s ook kijken of er animo is voor een soortgelijke competitie. Het is belangrijk dat jeugd gaat wedstrijdzeilen, ook tijdens studie en later in het werkende leven. Regionale competities zouden een goede invulling kunnen zijn. interesse om wat op te zetten? Bel of mail hylke.steensma@watersportverbond.nl.

Foto Jasper van Staveren

Fotograaf Jasper van Staveren - EDZ Aalsmeer 2018 - Speelronde 3-9468 Fotograaf Jasper van Staveren - EDZ Aalsmeer 2018 - Speelronde 3-9468