VAREN ALS GOD DOOR FRANKRIJK

Nieuwe serie met KNMC op Canal du Midi

NARBONNE- Twintig leden van de Koninklijke Nederlandsche Motorboot Club maakten twee jaar geleden een Narrowboat Cruise en voeren de Warwickshire Ring, een kanalentocht met veel obstakels.

Afgelopen najaar trok het avontuur weer en besloten de KNMC-ers ditmaal in huurboten Canal du Midi te gaan verkennen. De vaartrip begon in Narbonne. De stad ligt aan de kust van de Middellandse Zee en de rivier Aude.
Het Canal du Midi oftewel het Kanaal van het Zuiden is 250 km lang en loopt door de regio Occitanie. Het  begint in de gekanaliseerde Garonne (Canal de Garonne) bij Toulouse en mondt uit in het Étang de Thau nabij de vissersplaats Sète. Nabij Sallèles-d’Aude iseen korte aftakking van het kanaal gegraven naar de Aude, en vanaf daar het Canal de la Robine richting Narbonne en Port-la-Nouvelle aan de Middellandse Zee.
Genoeg te zien en te beleven voor de KNMC-ers die met de kijkers van Watersport-TV opnieuw hun belevenissen delen in een driedelige serie, waarvan wekelijks een nieuwe aflevering online te zien is. Net als tijdens de Narrowboat Cruise werd het camerawerk verzorgd en de voiceover ingesproken door Jeanette en John Waleveld.

KNMC Canal Du Midi.jpg 2 KNMC Canal Du Midi.jpg 2