NIEUWE VAARWIJZER NOORD-FRANSE BINNENWATEREN

Met Picardië, Champagne-Ardennen, Vogezen en Elzas, inclusief Maas, Moezel en Rijn

HAARLEM- De serie Vaarwijzers is uitgebreid met een nieuw vaargebied: de Noord-Franse binnenwateren. Een prachtig, uitdagend en aantrekkelijk vaargebied die je door veel verschillende streken en landen voert. En namens uitgeverij Hollandia mogen wij twee boeken weggeven aan kijkers van Watersport-TV.

In het boek vind je verschillende vaarroutes met zowel de drukbevaren doorgangsroutes van de grote rivieren Maas, Moezel en Rijn, maar ook de kleine idyllische kanaaltjes met zijn vele sluizen.

Het boek beslaat het gebied van de streken Picardië, Champagne-Ardennen, Vogezen en Elzas tot iets ten zuiden van Parijs. Daarnaast zijn ook de doorgaande routes naar Midden- en Zuid-Frankrijk en de Middellandse Zee opgenomen. Met heel veel informatie over de voorbereiding van je tocht en over de vaargebieden in de vorm van beschrijvingen, foto’s, kaartjes, anekdotes en leuke tips wat je onderweg allemaal kunt doen en welke interessante steden en dorpen je tegenkomt.

Frank Koorneef heeft tal van boeken op zijn naam staan, waaronder de Vaarwijzer Nederlandse Binnenwateren en Belgische binnenwateren.

Watersport-TV heeft twee boeken die wij mogen verloten onder onze kijkers. Zoals je wellicht hebt gezien zenden wij op dit moment de serie Varen als God door Frankrijk... (https://www.youtube.com/watch?v=LAPTjBEs9ag&t=1s) uit, waarin wij een een groep watersporters volgen die met gehuurde motorboten het Canal du Midi verkennen.

Weet jij van welke vereniging deze groep lid is? Stuur je reactie naar Varen als God door Frankrijk (mailto:info@watersport-tv.nl) en wie weet win jij een van Vaarwijzers.

Vaarwijzer Noord-Franse binnenwateren
Frank Koorneef
ISBN 978 90 641 0656 9

KNMC Canal du Midi aflevering 2.jpg 57 KNMC Canal du Midi aflevering 2.jpg 57