INSCHRIJVING ALMERE REGATTA GEOPEND

Wedstrijd twee weken eerder om waterplanten te omzeilen

ALMERE- De inschrijving voor de 9e editie van de Almere Regatta is weer geopend. De eerst volgende Regatta wordt op 18 en 19 mei gevaren.
Bij de Almere Regatta 2019 wordt gestart in de volgende klassen: UP/DOWN baan : ORC 1 t/m 4Kwarttonnerklasse, J-109, J-80 en FF-65. Op de Middenlangebaan X-Yachts Klasse en SW-klasse. Klassen kunnen worden samengevoegd. E.e.a. ter beoordeling van de wedstrijdleider(s).
Al vanaf de 1e editie in 2011 is de opzet om op de Up/Down banen voor alle klassen veel wedstrijden per dag te varen. Waren dat in het begin 5 wedstrijden per dag, de laatste jaren is 4 wedstrijden per dag het maximum.
De Almere Regatta 2019 wordt 2 weken eerder gehouden dan in 2018, dus dan zijn de waterplanten nog niet (overal) aanwezig.
X-Yachts Jubileum jaar
Omdat X-Yachts een aantal jubilea te vieren heeft, zal er tijdens deze Almere Regatta een speciale X-Yachts Cup gehouden worden. X-Yachts Denemarken 40 jaar. X-Yachts Nederland 35 jaar. X-Yachts Club Nederland 5 jaar.

Almere Regatta Almere Regatta