EREDIVISIE ZEILEN DOOR TEKORT AAN TEAMS AFGEBLAZEN

ALMERE- Wegens een substantieel tekort aan deelnemers heeft de Stichting Eredivisie Zeilen besloten de serie zoals die voor 2019 gepland staat te annuleren. Deze bestond uit vier evenementen, Almere, Braassemermeer, Lelystad en de finale in Muiden en zou in april van start gaan. Op de sluitingsdatum van de inschrijvingen op 1 maart ’19 hadden zich slechts 9 teams definitief en 3 teams onder voorbehoud ingeschreven. Voor een spannende en kwalitatief hoogstaande serie zijn echter 18 teams nodig.

De Stichting Eredivisie Zeilen vindt het erg jammer van de inzet van de deelnemende verenigingen en bedankt iedereen die zich in de afgelopen seizoenen, en in de voorbereiding van dit seizoen, heeft ingezet.

De Stichting Eredivisie Zeilen bekijkt nu hoe op welke manier de kwalificaties voor de SAILING Champions League 2020 kunnen worden georganiseerd en zal verenigingen hiervoor benaderen.

Fotografie Jasper van Staveren

Fotograaf Jasper van Staveren - EDZ Aalsmeer 2018 - Speelronde 3-9468 Fotograaf Jasper van Staveren - EDZ Aalsmeer 2018 - Speelronde 3-9468
Fotograaf Jasper van Staveren - Winnaars VWDTP tijdens EDZ Aalsmeer 2018 - Speelronde 3-9700 Fotograaf Jasper van Staveren - Winnaars VWDTP tijdens EDZ Aalsmeer 2018 - Speelronde 3-9700
Fotograaf Jasper van Staveren - EDZ Aalsmeer 2018 - Speelronde 3-1108 Fotograaf Jasper van Staveren - EDZ Aalsmeer 2018 - Speelronde 3-1108