KIELLEGGING NIEUW VAARWENSSCHIP

Nieuwe boot eind 2019 te water

MUIDEN- Het nieuwe seizoen is voor de Stichting Vaarwens weer begonnen. De eerste vaartochten met de Meander V van Inge en Evert Stel hebben plaatsgevonden. In Harlingen is ondertussen een aanvang gemaakt met de bouw van het nieuwe Vaarwensschip. Op 5 april is de feestelijke kiellegging.

Vanwege het telkens groeiende aantal aanvragen voor vaardagen komt met de start van de bouw van het nieuwe schip een lang gekoesterde wens voor de Stichting Vaarwens uit. Niet alleen geeft het Inge en Evert die nu nog met hun eigen schip de vaarwensen uitvoeren wat lucht, een tweede boot zorgt ook dat de continuïteit van de Stichting vaarwens wordt gewaarborgd. En dat eventuele spoedwensen, sommige gasten hebben vaak nog maar heel kort te leven, kunnen worden uitgevoerd.

Met allerlei acties is een belangrijk deel van de bouwkosten binnen en daarom kan nu de kiellegging plaatsvinden.

Nieuwe Campagne
Tijdens de kiellegging vindt ook de start van een nieuwe campagne plaats.
Deze campagne heeft tot doel nog meer mensen aan St.Vaarwens te binden.
De bouw van het schip brengt nieuwe verplichtingen met zich mee, want meer vaarwensen betekent ook meer financiële middelen die nodig zijn om dit te financieren.

Watersport-TV steunt de Stichting Vaarwens en zal aanwezig zijn bij de feestelijke kiellegging en verslag doen.

Vaarwensschip-2 Vaarwensschip-2
Vaarwens schip Vaarwens schip