PUZZELRACES BIJ WORLD CUP IN GENUA

Weinig wind voor 49erFX zeilsters

GENUA- De Nederlandse 49erFX zeilsters hebben bij de World Cup in Genua hun eerste wedstrijddag met slechts 5-10 knopen wind toch nog twee races kunnen varen. De vier damesteams varen deze week de eerste wedstrijdreeks (uit twee), voor de interne selectie van het Watersportverbond.

Foto: Ocean Images

Ondanks weinig wind mochten de zeilsters in Genua in de loop van de dag toch in actie komen. Voor regerend Wereldkampioenen Annemiek Bekkering & Annette Duetz werd het een prima dag: “We waren blij dat we het water op mochten. In sea breeze hebben we 2 mooie potjes gevaren. Het waren echte puzzelwedstrijden, dus dat was leuk!” Het duo kwam de races als 7e en 6e over de finishlijn en staat na de eerste wedstrijddag 5e in het overall klassement. “We zijn tevreden over vandaag. Twee steady resultaten, dus dat is een lekker begin!”

Odile van Aanholt en Marieke Jongens voeren als 5e en als 11e de eindstreep over en staan 11e overall. Willemijn Offerman en Cecile Janmaat staan 17e (met twee 10e plekken), Dewi Couvert en Tess Wilschut 27e (met een 17 en een 9).

Klassement 49erFX na dag 1

Gross / Klinga (SWE) - 4 punten

Grael / Kunza (BRA) - 8 punten

Jurczok / Lorenz (GER) - 8 punten

Roble / Shea (USA) - 9 punten

Bekkering / Duetz (NED) - 13 punten

11. Van Aanholt / Jongens (NED) - 16 punten

17. Offerman / Janmaat (NED) - 20 punten

27. Couvert / Wilschut (NED) - 26 punten

Opening Series 49er, 49erFX, Nacra 17 - Maandag 15 april t/m vrijdag 19 april
Medalrace 49er, 49erFX, Nacra 17 - Zaterdag 20 april (zondag reserve)

Vanaf dinsdag varen ook de overige klassen hun wedstrijden van de World Cup, waaronder ook de Nederlandse 470-duo’s Zegers & Berkhout en Mulder & Van Veen en de Laser Radial zeilsters Maxime Jonker en Daphne van der Vaart.

Opening Series Laser, Radial, Finn, 470 - Dinsdag 16 april t/m zaterdag 20 april
Medalrace Laser, Radial, Finn, 470 - Zondag 21 april