EASTER REGATTA OP LOOSDRECHT

Aftrap van het nieuwe zeilseizoen

LOOSDRECHT- De KWVL (Koninklijke Watersport Vereeniging Loosdrecht) opent het wedstrijdzeilseizoen traditiegetrouw met de Internationale Easter Regatta, die dit jaar voor de 63ste keer wordt gehouden.  0p zaterdag 20 april verschijnen meer dan 130 schepen, verdeeld over 8 klassen, aan de start. Er wordt gevaren in de FD, Star, Finn, Contender, Solo, Laser Laser Radial en Laser 4.7. De Contenders, FD’s en Stars zorgen met een aantal deelnemers uit Duitsland, België en Engeland voor het internationale tintje.

Alle klassen zullen, als de weersomstandigheden dit toelaten, in totaal 10 wedstrijden varen.  Om dit mogelijk te maken wordt er niet volgens de plassenbanen gevaren, maar worden korte z.g. “op en neer “banen met een inner - en outerloop gevaren. De FD en de Finnen strijden traditiegetrouw om het felbegeerde Paasei. Eerste start is zaterdag 20 april om 12.00 uur en op maandag 22 april rond 15.00 uur zullen de winnaars bekend zijn.

st11 (2) st11 (2)