TWEE NEDERLANDSE CADET-TEAMS BIJ TOP 3 OP DE KAAG

Overwinning voor de Belgen Thibaud Dirix en Thomas Winand

WARMOND- Op de Kaag werd de Cadet Easter Regatta gezeild. In een wedstrijdveld met 29 boten bereikten Pol en Bloeme Klein de tweede plek. Tobias Teunissen en Ties de Ruiter werden derde. Het Belgische team Thibaud Dirix en Thomas Winand won dit Paasevenement.

Met een lichte- tot matige noordoosten wind (4 tot 8 knopen) werden er in totaal 8 races gezeild.  De zeilomstandigheden waren meer dan prima. Maar het zomerse weer maakte het de zeilers niet gemakkelijk. Op het water was het een komen en gaan van allerlei boten die soms dwars door het wedstrijdveld heen gingen.

Thibaud en Thomas namen vanaf het begin de leiding en voerden het klassement aan. Pol en Bloeme wisten twee van de acht races te winnen en eindigden op de tweede plek overall, Tobias en Ties derde.

De Cadet Easter Regatta is een jaarlijks terugkomend driedaags zeilevenement waar traditiegetrouw vele Nederlandse- en Belgische teams de strijd met elkaar aangaan. Zowel voor de Nederlandse als de Belgische Cadet-teams is de Easter Regatta een van de selectiewedstrijden voor deelname aan het wereldkampioenschap in Polen aanstaande zomer. De zeven beste teams per land komen uit voor hun land tijdens het WK.

De Cadet is de enige internationaal door World Sailing (voorheen ISAF) erkende tweemans jeugd wedstrijdzeilklasse voor kinderen tot en met 17 jaar. De boot wordt in bijna 40 landen over de hele wereld gezeild.

Op de hoogte blijven van de Cadet-zeilers? Kijk op de website en volg ze op Facebook en Instagram:

Website: www.cadet.nl

Facebook: www.facebook.com/dutchcadetsailingteam