DOOP VAN NIEUWE PONT STARTEILAND SNEEK

Open dag met watersportactiviteiten

SNEEK-Op donderdag 30 mei komt de stad Sneek een stukje dichterbij het Starteiland. De nieuwe pont – die op die dag wordt gedoopt door de burgemeester van Súdwest-Fryslân - maakt het leuker en gemakkelijker om naar de overkant te komen.

De doop is voor de Koninklijke Watersportvereniging Sneek aanleiding voor een gezellige Open-dag op het Starteiland met vele watersportactiviteiten voor jong en oud. De pont is op deze dag gratis. Vanuit Sneek (vanaf het Flexaterrein om 13.30 uur) is ook het vervoer naar de pont gratis: er rijden elektrische shuttlebussen.

Iedereen is welkom op de feestelijke watersportdag om kennis te maken met het Starteiland, het wedstrijdcentrum en het trainingscentrum van  de watersportvereniging. Er zijn o.a. demonstraties knopen, elektrisch varen en sup-clinics. Voor de jeugd is er een springkussen, speurtocht, een workshop bootjes bouwen en nog veel meer.

De zeilwedstrijden van de 49e Kleine Sneekweek op ‘de meer’ fungeren als decor.

Na afloop van de wedstrijden is er bij restaurant It Foarûnder aftersail met muziek en kans op gratis mooie prijzen bij het Draaiend Rad.

voorkant uitnodiging voorkant uitnodiging