SPLASH ZEILERS STRIJDEN OP SCHILDMEER

Tijdens de Sailing Tour

STEENDAM- Zo’n 60 Splash-zeilers uit heel het land kwamen afgelopen weekeinde naar het Schildmeer voor een Sailing Tour. Dit weekend maakt onderdeel uit een serie van vijf evenementen van de Splash Klasse Organisatie Nederland.

Zaterdag stonden er vijf wedstrijden op het programma. Onder moeilijke omstandigheden gingen de wedstrijden van start. De wind draaide veel en hier door was het voor het comité en de zeilers moeilijk. Uiteindelijk zijn de vijf geplande wedstrijden allemaal verzeild. De zeilers waren erg gretig bij de start van de wedstrijden. Dit leverde veel valse starts op voor de zeilers op zaterdag.
‘S avonds was er een gezellig barbecue voor de zeilers, ouders en vrijwilligers bij Recreatiecentrum de Otter.
Zondagmorgen was de wind naar het westen gedraaid en aangetrokken tot windkracht 5. De hardweer zeilers vonden dit prachtig. Het comité kom met deze wind de volle lengte van het meer benutten om een mooie wedstrijdbaan uit te leggen voor de zeilers. De drie geplande wedstrijden werden vlot achter elkaar aan gevaren. Mark Immenga uit Winschoten was met deze wind erg sterk met drie overwinningen. Door de sterke zondag schoof hij van plek twee naar één. Daan Vloet uit Veendam eindigde als vijfde. Max Cuperus uit Delfzijl zeilde voor het eerste mee in de Splash B en eindige op een zeer verdienstelijke zesde plaats.  Na een elke protest werden de prijzen uitgereikt.
De winnaars van de Splash Sailing Tour Schildmeer
Splash A
1. Mark Immenga, Winschoten
2. Floris Punt